zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Gminy Waganiec

Rada Gminy Waganiec Transmisje z obrad Rady

IX Sesja IX kadencji Rady Gminy w Wagańcu 29.11.2024 r.

Czas publikacji: 138 dni 17 godzin temu
Długość nagrania: 00:57:51
Liczba odtworzeń: 504
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie IX Sesji IX kadencji Rady Gminy Waganiec - 29.11.2024 r.

IX sesja Rady Gminy Waganiec odbyła się 29 listopada 2024 roku, zwołana na wniosek Wójta Piotra Kosika. Obrady otworzył Przewodniczący Rady, witając radnych oraz zaproszonych gości, w tym Zastępcę Wójta, Skarbnika Gminy oraz Dyrektora Szkoły Podstawowej. Po stwierdzeniu kworum, przystąpiono do porządku obrad.

Punkt 1: Przyjęcie porządku obrad

Porządek obrad został przedstawiony radnym, którzy nie zgłosili żadnych wniosków. W głosowaniu przyjęto go jednogłośnie: 13 radnych za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.

Punkt 2: Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2024 rok

Przewodniczący odczytał projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie gminy na 2024 rok. Zmiany obejmowały m.in. korekty dochodów i wydatków w różnych działach budżetowych. W dyskusji wzięli głos Dyrektor Szkoły Podstawowej w Brudnowie oraz Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS). Dyrektor Gajewski podkreślił, że wnioski budżetowe wynikają z rzeczywistych potrzeb jednostek, a nie życzeń. Z kolei Pani Anna Skopińska z GOPS-u zwróciła uwagę na dezorganizację pracy ośrodka spowodowaną wcześniejszymi decyzjami Rady, które uniemożliwiły wypłatę zasiłków stałych dla osób potrzebujących.

W trakcie dyskusji radni zadawali pytania dotyczące konsekwencji przyjęcia zmian budżetowych oraz omyłek pisarskich w projekcie uchwały. Wicewójt wyjaśnił, że błędy te nie pociągną za sobą żadnych konsekwencji prawnych, a wszystkie załączniki zawierały poprawne dane.

Wniosek formalny o wycofanie środków na wynajem choinki oraz przeznaczenie ich na inne cele został odrzucony przez Wójta, który podkreślił, że inicjatywa zmian budżetowych leży w gestii organu wykonawczego.

Po zakończeniu dyskusji przystąpiono do głosowania nad uchwałą. W głosowaniu wzięło udział 13 radnych: 11 za, 1 przeciw, 1 wstrzymujący się. Uchwała została przyjęta.

Wicewójt podziękował radnym za decyzję, która pozwoli na dalszy rozwój gminy i poprawę jej estetyki. Kierownik GOPS-u również wyraziła wdzięczność, informując, że może teraz wznowić wypłaty zasiłków.

Punkt 3: Zamknięcie obrad

Na zakończenie sesji Przewodniczący Rady podziękował wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zamknął obrady IX sesji IX kadencji Rady Gminy Waganiec.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje